abc Office Diensten:

Training

abc Office geeft trainingen voor het dagelijks gebruik van uw MS-Office programma's en wat daar bij hoort. Op uw werkplek, alleen waar u mee te maken hebt en wanneer u dat wilt.

In alle lagen van de organisatie krijgt het personeel steeds meer te maken met verschillende computer programma's. Zowel de administratief medewerker, secretaresse als manager en directeur worden geconfronteerd met MS-Word, Excel, Powerpoint en Outlook. Deze Microsoft software wordt op ieder kantoor gebruikt.

Toch leveren deze programma's nog regelmatig frustraties op. Meestal doordat de secretaresse niet weet hoe ze met Excel om moet gaan, maar wel een bestand toegestuurd krijgt. Ook de Directeur weet niet hoe hij met Powerpoint moet werken, maar hij moet morgen wel een presentatie geven.

Nieuw in ons pakket is de training "Dyade data voor directeuren". Het is niet altijd even makkelijk om de rapportages van Dyade of andere administratiekantoren te begrijpen. Maak daarom uw eigen rapportages! De cursus laat zien hoe u met Excel Data meer en sneller informatie kunt halen uit uw administratiekantoor. Persoonlijke cursus in blokken van 2 uur op uw locatie, afhankelijk van niveau 2 tot 4 lessen.

Waarom abc Office?

abc Office werkt flexibel, zoals U dat wenst. Wij begrijpen dat u alleen maar tijd heeft om trainingen te volgen waarbij de eigen problemen voldoende behandeld worden. Bij de uitvoering van een opdracht werken we één op één, dat betekent dat de cursist alle aandacht krijgt voor zijn/haar problemen.

Speciaal voor managementfuncties kunnen we de workshops ook (deels) na werktijd houden.

abc Office levert een bijdrage aan de productiviteit van uw medewerkers. Bovendien worden uw medewerkers beter gemotiveerd door beter gebruik van MS-Office.

De productiviteit van uw medewerkers hoeft maar een paar procent te verbeteren om deze investering rendabel te laten zijn. Alleen al het feit dat u oog heeft voor de problematiek is vaak al werksfeer verhogend.

Hoe werkt abc Office?

Iedere opdracht aan abc Office wordt als uniek project behandeld. Wij spelen in op uw eigen situatie.

Een project bestaat uit minimaal twee fases.

Eerst inventariseren we (vrijblijvend) met de betrokken medewerk(st)er de werkzaamheden en de beschikbare applicaties. Na deze fase evalueren we met de opdrachtgever hoeveel tijd we investeren en welk niveau van de medewerk(st)er wordt beoogd.

De tweede fase is de training- of implementatiefase waarbij abc Office een aantal dagdelen met de werknemer meedraait en door training op de werkplek de werkzaamheden optimaliseert.

Eventueel is er nog een derde en vierde fase waarin we kijken of er efficiëntie is te realiseren door meerdere applicaties te koppelen en de opgedane kennis en het enthousiasme te borgen in de organisatie.

Wat kost dat?

Deze dienst van abc Office is nieuw, daarom hebben we tot 31 december 2009 een introductieprijs van € 62,50 per uur. De inventarisatie is natuurlijk vrijblijvend. Prijzen zijn exclusief BTW en reiskosten.

training

Facturen in Word?

Afgelopen zomer kwam ik bij een advocatenkantoor die de facturen in MS word opstelde. Niets mis mee als dit er maar heel weinig zijn. Maar deze klant lijnde de bedragen naar rechts uit met behulp van de spatie toets en de bedragen werden met de rekenmachine opgeteld en vervolgens over getypt. Dit kost niet alleen veel tijd, maar is ook fout gevoelig, waardoor de facturatie een onnodig groot afbreukrisico vormt. Met een korte cursus is het probleem opgelost.

(de sjablonen hulp van Microsoft maakt sjablonen bereikbaar voor iedereen.)